سفر به يونان

يونان از کشورهاي تاريخي دنيا ميباشد که بخاطر بناهاي تاريخي که دارد مشهور شده است.داستان ها و حرف هايي که راجب جاذبه هاي اين کشور شنيده بودم تصميم بر اين شد که بروم و جاذبه هاي اين کشور را از نزديک ببينم.براي سفر به يونان، سفر با هواپيما بهترين گزينه بود. طول مدت پرواز 3 ساعت و 55 دقيقه ميباشد.من چون به تنهايي سفر کردم به يونان مجبور شدم به هتل برم ولي اگر در سفر به يونان به صورت گروهي يا چند نفره به مقصدي سفر ميکنيد، بهتر است از هاستل ها استفاده کنين چون علاوه بر هزينه کمتر نسبا هتل، امکانات مناسب نيز دارند.نزديک صبح رسيدم فرودگاه آتن ولي چون ساعت تحويل اتاق، ساعت 12 تا 2 بعد از ظهر بود، تو اين مدت ما را بردند از برخي از جاهاي شهر آتن، ديدن کنيم.سفرمارو بردن به تله کابين سانتوريني. اين تله کابين يکي از بهترين تفريحات شهر آتن ميباشد که ميتواند در هر ساعت، نزديک به 12هزار گردشگر تور يونان را در جابجا کند. با سوار شدن به اين تله کابين. ميشود در ارتفاعي بالا، چشم انداز بسيار زيبايي از شهر آتن را به همراه صحنه اي زيبا از کوه آتشفشاني را مشاهده کرد که يکي از بهترين منظره هايي بود که در عمرم ديدم.نزديک ظهر رفتم به هتل. براي اقامت در شهر آتن، هتل نيو را انتخاب کرده بودم. چون اين هتل يکي از هتل هاي جديد و بسيار لوکس اين شهر ميباشد. هتل نيو حدود 200 متر با ميدان سينتاگما فاصله دارد از اينرو دسترسي مناسبي به نقاط شهر دارد. ميدان سينتاگما، از مشهورترين ميادين دنيا ميباشد که در مرکز آتن قرار دارد. ميدان سينتاگما محل تجمع مردم شهر آتن است که در اکثر ساعات روز، يکي از شلوغ ترين نقاط آتن ميباشد.روز اول سفر به يونان را در هتل استراحت کردم و براي شام، به رستوران خود هتل رفته بودم. رستوران هتل يکي از بهترين و خوشمزه ترين غذاهاي بين المللي و يوناني را ارائه ميدهد و همچنين نکته اي که براي گردشگران تور يونان ميتواند بسيار مهم باشد اين است که اکثر غذاهاي منوي رستوران اين هتل، غذاهاي حلال ميباشند.سفربعد از صرف شام، تصميم گرفتم همه خريد هارا در روز اول انجام دهم از اينرو با استفاده از سرويس هتل، به مرکز خريد مترو مال رفتم. مرکز خريد مترو مال يکي از بزرگترين و بهترين مراکز خريد در يونان ميباشد که ميتوان هر نوع کالايي با هر کيفيت و قيمت را در آن يافت.در اين مرکز خريد همه خريد هارا انجام دادم و به علت بزرگي مرکز خريد مترو مال، وقت زيادي بابت گشت و گذار در آن صرف شد. لذا تصميم گرفتم بعد از خستگي خريد، به يکي از کافه هاي اين مرکز خريد بروم. نزديک بامداد، با کوله باري از خستگي و خريد، به هتل برگشتم.روز بعد سفر به يونان، رفتم به آکروپليس. آکروپليس به معني بلندي شهر يا دژ شهر ميباشد. آکروپليس نماد ملي مردم يونان است. آکروپليس به دليل استحکامي که دارد در دنيا مشهور شده است.در مرکز اين بنا، معبدي وجود دارد که در ميان مردم يونان، از ارزش و احترام بالايي برخوردار است. مردم يونان اين معبد را براي احترام به يکي از خدايان خود، آتنا، ساخته اند.در طول سفر به يونان، از جاذبه هاي گردشگري و تفريحات ديگري مانند معبد زئوس، شهر پلاکا که داراي بافت قديمي و سنتي مردم يونان ميباشد، باغ ملي آتن و پارک آبي آکوالند کورفو براي تجربه هيجاني متفاوت، نيز ديدن کردم.سفر به يونان يکي از بهترين خاطره هاي زندگي من را ساخت و توصيه ميکنم هرکس حداقل يکبار با تور يونان به اين کشور سفر کند.